|

Top 10

  1. Polański, Horowitz. Ho...
  2. Najmro. Kocha, kradnie...
  3. No Time to Die
  4. Wesele (2004)
  5. Spis cudzołożnic
  6. Druk
KEI

Cinema program "Ceský sen" in Kraków

No showtimes for movie "Ceský sen" for today
Choose other date from the calendar above.

Movie poster Czeski sen
Original title: Ceský sen
Runtime: 90 min.
Production: Czechy , 2004
Release Date: 24 February 2006
Distribution: Gutek Film

Directed by: Vit Klusak, Filip Remunda

Filip Remunda i Vit Klusák – studenci praskiej FAMU - postanowili nakręcić o tym film. Aby uzyskać efekt skrajnego realizmu, zaaranżowali kampanię promocyjną dla nieistniejącego supermarketu Czeski Sen. Wynajęli w tym celu specjalistów od reklamy, którzy zajęli się przygotowaniem przebiegu całej kampanii. Powstało logo supermarketu, reklamy telewizyjne i radiowe, ulotki, plakaty, a przede wszystkim wybudowana na krótko przed dniem „wielkiego otwarcia” fasada Czeskiego Snu. Film odsłania kulisy pracy ludzi, którzy mają ogromny wpływ na podejmowane przez potencjalnych konsumentów decyzje. Odpowiedzialni za manipulowanie opinią publiczną są reżyserami potrzeb i pragnień. Tym, co jednak najbardziej interesuje młodych reżyserów, jest rosnące znaczenie supermarketu w życiu codziennym Czechów. Staje się on ważnym punktem w cotygodniowym rozkładzie zajęć, a także docelowym miejscem wycieczek. Zaopatrzeni w wózki zdobywcy wyruszają na podbój kolejnych regałów. Ukoronowaniem ich dnia staje się efektowny zachód słońca podziwiany z parkingu – supermarketowej platformy widokowej. Otwarcie sklepu spełnia marzenia, promocje je podtrzymują. Młodym reżyserom udaje się zgromadzić na podmiejskiej łące blisko 2000 ludzi, którzy chcą się o tym przekonać. Zaczyna się „wielki bieg przełajowy” z metą w nieistniejących drzwiach nieistniejącego supermarketu. Czeski sen to pierwsze wspólne przedsięwzięcie Remundy i Klusáka. W tym filmie, uznanym w Czechach za najlepszy dokument roku 2004, nagradzanym na zagranicznych festiwalach (Dania, Słowenia), wszystko wydaje się być dziwnie znajome. I to przeraża.



Average rate: 5.0
rating 5.0 rating 5.0 rating 5.0 rating 5.0 rating 5.0 rating 5.0 rating 5.0 rating 5.0 rating 5.0 rating 5.0
1730 votes. | Rate movie

Your comments

mimi 28. May 2009, 14:33

Ten film przedstawia jaką tak faktycznie reklama posiada siłę. Daje dużo do myślenia.

Meatru 16. October 2007, 19:53

Świetny!
Miałem okazję widzieć ten film. Krótko mówiąc jest świetny! Dobry pomysł, oraz wykonanie. Dokument ten można nawiązać do zachowania władz ... zwłaszcza w Polsce. Dużo obiecują, pokazują jak sie do tego zabierają .. a w rzeczywistości to pic na wodę foto montaż!

Widz 23. February 2007, 17:19

Kapitalny Dokument
świetny film, niby dokumentalny, ale dla mnie to była taka 'komedia dokumentalna' -> polecam

owoce sadu 19. January 2007, 12:06

cała prawda
o nas. świetny pomysł na film.

mycham 12. November 2006, 17:56

rewelacja
swietny pomysl i oczywiscie bardzo zabawne- jednym slowem czeski film:)))

Vlad Tepes 4. September 2006, 22:46

Genialne...
Byłem na filmie z koleżanką w Łaziskach Górnych w piątek (nawiasem mówiąc fajna atmosfera) i jestem pod wrażeniem. Film świetny...ujmująco oddaje pustkę jaką człowiek ma w sobie, niemożność zrobienia czegoś ze sobą, bezradność wobec siły mediów. I marazm w ludziach. Chłopaki zrobiły świetny numer-to mogli zrobić tylko Czesi albo Angole.

Vea 8. April 2006, 23:30

prawda ...
Ten film powinno się puszczać dzieciom w szkole, żeby mogły zobaczyć co reklama może z ludźmi uczynić. Cieszę się niezmiernie, że taki film powstał, świadczy o tym, że są jeszcze na tym świecie ludzie którym chce się myśleć i którzy chcą innych zachęcić do myślenia.

Dodatkowym plusem jest realizacja, lekko chaotyczna. Dobry nastrój psuły tylko niedopracowane napisy, ale to już nie wina autorów filmu, a jedynie osoby odpowiedzialnej za polską oprawę.

Iskariota 28. March 2006, 13:22

Niezwykle oryginalne podejscie!
Warto zobaczyc, z kilku powodow.
Obnaozany jest konsumpcjionizm, ale to jeszcze nie czyni tego filmu szczegolnym. W koncu wszyscy wiedza ze kupowanie jest beee. W kazdym razie w teorii. Mocna strona filmu, to pokazanie sposobu robienia reklamy i kreowania wizerunku. To co moim zdaniem jest w tym filmie najciekawsze, to para reżyserów, ktorzy graja glowne role. Film jest bardzo autentyczny. Bardzo cenne jest to, ze moralna ocena calego pomyslu nie jest jednoznaczna, bynajmniej nie ze wgledu na intencje autorow. Dwaj 'chlopcy' sa malo przekonywujacy i tak naprawde nie do konca wiadomo po co robia ten film. Wyraznie widac, ze momentami sa wrecz speszeni, mimo ze proboja nadrobic mina. Szacunek dla nich, ze ostatecznie zdecydowali sie pokazec z tej autentycznej (mam nadzieje, w koncu to tylko film) strony.
Na koncu uwaga! Film w koncu o reklamie i manipulacji, wiec warto sie zastanowci co robi na plakacie nazwisko Petera Zelenki :)
Warto zobaczyc, bo film porusza.

MAGDA 24. March 2006, 9:52

NIE IDZCIE DO KINA!!
NIE OGLADAJECIE TEGO!
NIE SMIEJCIE SIE!
NIE POZNAJCIE PRAWDY O SOBIE!....

piquś 22. March 2006, 17:14

polecam
przewidywalny ale zawsze warto spojrzeć na sytuację także z drugiej strony. warto zobaczyc

kokos 17. March 2006, 14:47

git i tyle;d;d;d
naprawde warto to zobaczyc,daje do myslenia...

krecha 16. March 2006, 15:40

oburza,obraża,prowokuje!
obraża?powinien obrażac!na tym polega wolność słowa!niektórzy mówią to, co nam nie pasuje,co nas dotyka i boli!Zachęcil mnie ten napis na ulotce; o dwóch takich, co nabrali cały kraj!świetne!

Mystique 6. March 2006, 16:05

pokazac wam Polski sen??
http://s5.bitefight.pl/c.php?u id=52116

Kyziu 6. March 2006, 0:32

Intrygujący pomysł,ciekawa realizacja
Pomysł na film jest rzeczywiście genialny,a tym bardziej jego realizacja, warto zobaczyć jak działają mechanizmy reklamy i jk kilka tysięcy ludzi dało się zmanipulować.Prócz tego zachwycają niektóre sceny,jak np śpiewająca matka z dwojgiem dzieci po "angloczeskiemu" piosenkę,że wszyscy będą szczęśliwi:scena w połączeniu z świetnie podłożoną muzyką nabiera nowego znaczenia i jest chyba najlepszą sceną filmu.Takich perełek można wyłuskać więcej(jak chociażby cytat z gazety:czy przyszło już 10 milionów ludzi?tak,panie prezydencie,już czekają na łące...:D).specyficzny klimat tworzą również autorowie filmu,prawie przez cały czas jego trwania jakby apodyktyczni i ospali,odrealniają całą rzeczywistość i pobudzają do pytania:jak,cholera jasna, im się to udało zrobić?!

koowalk 5. March 2006, 10:04

super
....jesli nienawidzisz supermarketow....zawiedziesz sie i wyjdziesz z kina jesli zakupy i spacery po supermarketach sa twoja forma rozrywki i odpoczynku....:)
Zobacz do ktorej grupy nalezysz!

Tomas 2. March 2006, 13:00

Slabe raality show i tyle

adam 1. March 2006, 18:38

kolesie są niedojrzali. film ciekawy
niestety kolesie nie rozumieją, że ośmieszają ludzi, którzy z biedy pojadą na drugi koniec miasta po kilo ziemniaków. oni nie rozumieją problemu. film ciekawy, ale kolesie zupełnie niedojrzeli do jego realizacji

gienia 28. February 2006, 10:37

zajefajne
może być dla pawła i mirka pozdro calą sidzine

Dominique 26. February 2006, 22:01

Całkiem fajny
Całkiem fajny film... i daje do myślenia - wkońcu realia czeskie są całkiem podobne do naszych. Dobra prowokacja, szkoda że ucierpiały na niej starsze, niedołężne osoby (przez kilka sekund pokazana jest babcia idąca o kulach w stronę "Ceskiego Snu"). Ogólnie ukazuje kult komsumpcji.

kaś 25. February 2006, 16:40

dobry..
daje do myślenia..

Add new comment Ceský sen

Your opinion about the movie:

Repertuar kin na telefonie

Now in cinemas

Premieres

15 October
8 October
1 October

Coming soon

22 October
29 October
5 November
» more coming soon

Cinemas


logo Repertuary pl © 2000 - 2021 Repertuary.pl